Lokacija oglasa
Googel Ads oglasi se prikazujejo na prvi strani Googla – na vrhu in v sredini iskalnih rezultatov.
Za koga je primerno?
Ta tip oglasov je primeren za VSAKO podjetje, ne glede na velikost ali industrijo. Google Ads iskalni oglasi prav vsakemu podjetju omogočajo, da dosežjo potencilane stranke, ko jih le te iščejo na prvi strani Googla.
Ključne lastnosti
Ker se ta vrsta oglasov pojavlja izključno na prvi strani Googla so iskalni oglasi osnovni element Googlove oglaševalske strategije.
Na začetku so se imenovali Google AdWords oglasi, danes jim pravimo Google Ads oglasi. Poleg spremembe imena so v času razvoja Gogole Ads oglasi pridobili tudi na novih funkcionalnostih, vključno z orodji za napredno optimizacijo in avtomatizacijo.
Google Ads oglase najdemo v različnih formatih, ki se neopazno vključujejo med naravne rezultate iskanja.
Kaj so iskalni oglasi?
Google iskalni oglasi so oglasi, ki se prikazujejo na prvi strani Googla. So ena izmed najbolj priljubljenih in učinkovitih oblik digitalnega oglaševanja, saj omogočajo podjetjem, da dosežejo uporabnike točno v trenutku, ko iščejo določene izdelke, storitve ali informacije.
Google oglas sestavljajo: naslov, opis, prikazni URL naslov. Hkrati pa Google omogoča, da oglas razširite z dodatnimi povezavami na vašo spletno stran, razširitev za klic in lokacijo.
Ti oglasi se pojavijo nad organskimi zadetki na prvi strani Googla.
Vredno je opozoriti, da so iskalni oglasi podvrženi podobnim smernicam za učinkovitost kot organski zadetki.
Poleg stroška na klik (CPC) se učinkovitost in relevantnost vašega oglasa upoštevata pri oceni kakovosti, ki se izračuna z uporabo treh dejavnikov, povezanih z vašo spletno stranjo:
Razmerje med prikazi in kliki (CTR)
Razmerje med prikazi in kliki, bolj znano kot CTR (Click-Through Rate), je ena pomembnejših metrik v digitalnem oglaševanju, ki meri učinkovitost vaših oglasov. CTR predstavlja odstotek uporabnikov, ki so videli vaš oglas in nanj kliknili ter posledično obiskali vašo spletno stran/trgovino.
Relevantnost oglasa
Relevantnost Google oglasa je pomemben dejavnik, ki vpliva na uspešnost oglaševalske Google Ads kampanje. Opredeljuje, kako dobro vaš oglas in ciljna stran ustrezata potrebam in interesom uporabnikov, ki iščejo določene ključne besede. Google ocenjuje relevantnost oglasa z različnimi merili, ki neposredno vplivajo na kakovost oglasa (Quality Score) in posledično na uspešnost kampanje.
Ustreznost ciljne strani
Ustreznost ciljne strani je pomemben dejavnik pri oceni uspešnosti vaše oglaševalske Google Ads. Nanaša se na to, kako dobro vsebina in zasnova ciljne strani ustrezata pričakovanjem uporabnikov, ki kliknejo na vaš oglas. Visoka ustreznost ciljne strani izboljša uporabniško izkušnjo, poveča stopnjo konverzije in izboljša oceno kakovosti (Quality Score) vaših oglasov.
Kako se ustvari Google Ads kampanjo za iskalno omreže
V naši Spletnik Akademiji smo celoten postopek postavitve nove Google Ads kampanje (v iskalnem omrežju) razložili v Začetnem tečaju Google Ads oglaševanja, ki si ga lahko pogledate na povezavi.
Vseeno pa tokrat razložimo celoten postopek, da vas naučimo prvih osnov pri rokovanju z Google Ads računom.
Da pripravite novo oglaševalsko kampanjo morate v oglaševalskem Google Ads računu klikniti na “New Campaign” oziroma “Nova kampanja”.
Izberite cilj za oglasno kampanjo, definirajte konverzijo in način, kako želite doseči svoje cilje (obisk spletne strani, klik na telefonsko številko ali oddajo obrazca).
Določite fokus kampanje, kot so na primer konverzije, vrednost konverzije ali kliki.
V naslednjem koraku določite tip kampanje. Gre za vrste oglaševanja, ki se predvsem razlikujejo glede na lokacijo prikazovanja Google oglasov. Za izbiro oglaševanja na iskalnem omrežju, izberite “search”:
V tem koraku določate cilje konverzij za izboljšanje pridobivanja potencialnih strank. Izbirate lahko med različnimi cilji, kot so stiki, klici, oddaja povpraševanja skozi obrazec in ogledi strani. Ti cilji pomagajo Google Ads kampanji optimizirati oglaševanje, najti pravo ciljno publiko in tako izboljšati uspešnost vaše kampanje.
V tem koraku nastavitve Google Ads kampanje se osredotočate na določitev strategije ponudb (bidding) in pridobivanje novih strank (customer acquisition). Ta korak je pomemben za uspeh vaše oglaševalske kampanje, saj določa, kako bo Google upravljal z vašo Google Ads kampanjo.
Najprej je treba določiti, na kaj želite usmeriti svojo kampanjo. Na voljo imate več možnosti:
- konverzije,
- kliki za obisk spletnega mesta,
- prikaze ali
- interakcije.
Na zgornjem primeru je izbrana možnost “konverzije”, kar pomeni, da se bo kampanja osredotočila na maksimizacijo števila konverzij, kot so npr. nakupi, povpraševanja, klici, … itd.
Pod tem delom se nahaja možnost za pridobivanje novih strank (customer acquisition). Če izberete to možnost, se bodo vaše ponudbe osredotočile izključno na pridobivanje novih strank, ne glede na vašo strategijo ponudb. To lahko omeji prikazovanje oglasov samo novim strankam, vendar vam omogoča natančnejše ciljanje. Če te možnosti ne izberete, bo vaša kampanja samodejno ciljala tako nove kot obstoječe stranke.
Sledijo nastavitve oglaševanja – omrežja (Networks), lokacije (Locations), jeziki (Languages) in občinstvo (Audience segments). Te nastavitve so pomembne za dosego pravega občinstva in optimalno delovanje kampanje.
V razdelku “Networks” določite, kje se bodo vaši oglasi prikazovali. Izbirate lahko med iskalnim omrežjem (Search Network), kjer se oglasi prikažejo poleg rezultatov iskanja v Googlu in na partnerskih straneh. Prav tako lahko vključite prikazno omrežje (Display Network), kjer se oglasi prikazujejo na spletnih straneh in v aplikacijah. Pravilna izbira omrežja pomaga doseči širše občinstvo ali bolj ciljno usmerjene uporabnike.
Na vrsti je izbira ključnih besed in priprava oglasov.
Ključne besede so besede ali besedne zveze, ki jih bodo uporabniki vnašali v iskalnik, da najdejo vaše izdelke ali storitve. Vnesete lahko svoj seznam ključnih besed ali uporabite Googlove predloge, ki jih dobite z analizo vaše spletne strani ali podobnih izdelkov in storitev. Pravilna izbira ključnih besed je ključna za dosego relevantnega občinstva in povečanje učinkovitosti oglaševanja.
Na koncu oblikujete oglase, ki se bodo prikazovali uporabnikom, ko bodo vnesli izbrane ključne besede. Oglasi naj bodo privlačni, jasni in vsebujejo poziv k dejanju, da spodbudijo uporabnike k interakciji. Kakovostni oglasi povečujejo verjetnost klikov in konverzij, kar izboljšuje uspešnost vaše kampanje. Pravilna kombinacija ključnih besed in oglasov je ključna za uspeh vašega oglaševanja.